Ansvar som hundägare

Idag gick jag och Dexter på en långpromenad. Och som vanligt så sprang han löst, samtidigt som jag kollar på Dexter så ser jag fruktansvärt mycket hundbajs en kort bit från vägen och måste slänga mig mot han för att han inte ska trampa i det. Blir riktigt irriterad och börjar kolla noggrannare vid kanterna och ser ännu mer bajs. Och på en kort sträcka på kanske 200m så ser jag minst 10 bajshögar. Alla verkar dessutom vara från samma hund. Då de va ungefär lika i storlek och "likadan i färgen, väldigt konstig färg.." .Det fortsatte hela sträckan vi gick och jag blev argare och argare. Hur tänker hundägare nu för tiden? Har man hund så är det ägarens ansvar att plocka upp efter den. För att visa respekt mot både hundar, hundägare och de som inte äger hund. 
Det är fruktansvärt ofräscht och vidrigt när det är fullt med bajs överallt. Och jag är inte alls förvånad över att folk klagar på oss hundägare, synd bara att alla får lida för det. 
 
Jag har själv lämnat en gång, och denna promenad tog jag med 2 påsar. Det visade sig att Lady va riktigt dålig i magen, vilket jag inte visste innan. Hon bajsade 2 gånger väldigt löst och jag satt o kämpade med att få upp allt de lösa. Men sen bajsade hon en tredje gång, och jag hade inga påsar. Så jag och Lady skynda oss hem o lämna av henne och jag gick tillbaka för att plocka upp det. Aldrig att jag tänker låta någon människa eller hund trampa i skit som min hund lämnat efter sig! Hade vart oerhört oansvarigt av mig. 
 
Jag  hoppas innerligt att fler börjar plocka upp efter sin hund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara dina uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0