Hemma igen

Nu är jag och dexter hemma igen. Husse har åkt hemåt och vi saknar han såå mycket! Förhoppningsvis kommer han på fredag igen.
 
Jag blir alltid ledsen varje gång jag kommer in efter en promenad med Dexter. Han morrar mot alla hundar han ser. Vissa mer än andra. Igår mötte vi dessutom den hunden som ägaren bara släppte fram mot Dexter vilket gjorde hans rädsla värre, så igår när vi mötte den hunden så skrek Dexter, skällde och morra väldigt högt och mycket. Ägaren försökte släppa fram sin hund IGEN, men jag var snabb och gick därifrån utan ögonkontakt. Sån är han inte när han ser andra hundar utan då är det bara lite morr och sen är de klart. Men som igår har jag aldrig sett han, var ledsen när vi kom hem men han gillar inte den hunden efter den händelsen och jag förstår att han betedde sig som han gjorde. Men inget vi strävar efter, utan han ska kunna gå tyst även om vi går förbi den hunden. 

Vi tränar skvallerträning och i fredags så var jag SÅ nöjd över Dexter, vi gick på en kort cykel/gå väg och Dexter bajsa, så skulle jag ta upp bajset så kom det någon med en liten hund och gick förbi( vi står på den korta vägen som är ansluten till den långa cykel/gå vägen där dom kommer). Så jag har ingen klicker i handen och håller på och knyter påsen. Han morrar bara lite men piper mest. Hade tänkt och gå en kort promenad men slutade med att vi gick bakom dom
Dexter sa inte ett ljud, utan han kollade på hunden, och kollade på mig. Jag var så glad och stolt över Dexter men nu har han inte vart sån men ser det som ett bakslag. Vi kommer bara närmare vårat mål! Vi ger absolut inte upp i första taget. 
 
Hade han även lös där det inte finns några bilar i närheten eller annat. Och har är så duktig på att vara lös, han hade stenkoll på mig och husse så jag sa till husse att nu vänder vi så ser vi ifall han märker det. Sagt och gjort, han märkte det direkt trots att han stod och nosa i marken när vi vände. Han var bak i hälarna på oss fort, och han fick massa belöning. 
 
Här är en bild på när han går lös!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara dina uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0