Till stugan

Blev visst inga bilder igår, men lägger upp dag 2 strax och dag 3 lite senare idag.
Snart ska vi iaf ner till stugan som ligger mitt inne i nån skog, typ.. Ska ha med Elvis så får han upptäcka skogen för första gången :) Kommer och ta massvis med bilder såklart! 

Har även tagit ett beslut att Pepsi får stanna! Visst hon är aggressiv och svår hanterlig, men det är fortfarande värt att kämpa för henne. Idag börjar vi om på nytt, men en sak vet jag att vi inte kommer att uppnå, och det är att bli buren längre stunder! Det går och bära henne ett par minuter, men sen så sprattlar hon en hel del, i början gick det inte ens att bära henne alls, hon slängde sig ur famnen för att hon tyckte det va obehagligt! Men vad jag lärt mig så ska man inte släppa efter och släppa ner henne för att hon spratlar, utan hålla kvar. Visst fick man många rivsår på armarna, men det var det värt för nu kan man iaf bära henne utan att hon sprattlar så mycket. Vi kom ett stort steg frammåt bara med det, jag kommer inte o fokusera på att kunna hålla henne längre utan fokuset kommer o ligga på hennes aggressivitet och revirvaktande i buren. Förhoppningsvis kommer vi att uppnå mitt mål. Men som sagt, jag har provat nästan allt utan resultat. Kastrering kommer vi nog att göra så fort hon fått gå ner lite och får upp kondisen! (Hon och Elvis får nästan lika mycket mat, alltså 0.5dl. Men Pepsi gick upp mycket lättare av fodret än vad Elvis gör, han håller sig till sin vikt. Så hon gick upp och nu har jag fått minska lite på fodret, så bantning är på g haha) Dock rör de sig om ett par hundra gram endast! 

Min underbart fina tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara dina uppgifter?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0